Sat

Frequency.lt streamMixcloudMySpaceOfficial

ENGLISH:
If it is necessary to tell about long-lived experience in DJing, Arthur Trush or Sat, as it is acceptable to call him, certainly has what to say. However, there is no need to speak when it is possible to play, and he has been doing it more than 10 years.

As many others, during teen years he submerged himself in DJing and managed to do such things in which not all succeed, that means, keeping the same passion for playing and remaining faithful to the music propagated. Till now, the same indomitable youthful thrill converts him from a serious person at the daytime to a tearaway by a desk at the nighttime.

Since early attempts for DJing in 1999 when progressive house rhythms were sounding, the first parties in 2001 that were organized by him when tribal fever were storming, the germs of Deep Frequency in 2003 when electro bolts were banging and till contemporary tech house depths, the distinctive style of music played by Sat has been formatted, connecting into synthesis of the energetic and sparkling genres in twilight light. Because of this variety, while he plays, the every time dance floor as if becomes taken into different planes of energy.

Some time after the beginning of DJing, another significant Sat’s stage – party organization – started. Namely these underground dances organized by Sat and colleagues in various clubs, bars, and unusual places became the reason of rise of his created Deep Frequency team that gave a sense to this name not only as the triplet of DJs, but also as the parties that don’t pity legs and health.  Thanks to organized and guest parties, the map of Sat’s DJing extended to all Lithuania, as well as to Poland, Latvia, and United Kingdom. Recently, Artur stands by the DJ desk mostly in native Klaipeda, in Kiwi club that has become his official residence.

Formerly, in 2006, when Global club was working there, Sat together with the colleagues Uncle Roll and Yakoff started the set of events called Music Colors that fared successfully many years and gave the beginning of massive Deep Frequency raves, and presented well-known Lithuanians from club music scenes, as well as such foreign DJs as Anthony Pappa, Shlomi Aber, Guy J, Phonique, Luke Dzierzek, Oliver Klein, Robert Babicz, Rob Mooney, James Talk, Alan Fitzpatrick etc.

These names reflect half of sound Sat cannot resist. Another half is represented by such producers as  Stimming, Spektre, Steve Mac, Guy Gerber, Mark Romboy, Stephan Bodzin, Joris Voorn, Elke klejn, Oxia, Dr. Kucho, Jay Lumen, Mark Knight, Dusty Kid, Steve Lawrer, Ritchty Hawtin, Gui Borrato, Umec, Robert Babizc, Shlomi Aber, Oliver Hunteman, and Oliver Moldan. Considerable influence to Sat’s well-liked sound was done by such publishings as Bedrock, Get Physical, Kling Klong, Viva Music, Cocoon Records, Great Stuff, and Systematic.

It seems that Sat’s creation before long could begin to circle in other DJ’s tops and players; recently, he together with colleagues from Deep Frequency spends much time in the recording studio, constructing the own dynamite for dance floors, desired for years and set with the moments of best parties.

LIETUVIŠKAI:
Jei reikėtų pakalbėti apie ilgametę didžėjavimo patirtį, Arthur Trush arba, kaip priimtina jį vadinti, Sat tikrai turėtų ką pasakyti. Tačiau kam kalbėti, jei galima tiesiog groti, kuo jis ir užsiima jau daugiau nei 10 metų.Kaip ir daugelis kitų paauglystėje į didžėjavimą paniręs klaipėdietis sugebėjo tai, kas paprastai gaunasi nedaugeliui – išlaikyti tą pačią aistrą grojimui ir likti ištikimu propaguojamai muzikai. Iki šiol vis dar jaučiamas tas pats nesutramdomas paaugliškas jaudulys jį paverčia iš rimto žmogaus dieną į nutrūktgalvį naktį, už pulto.

Nuo ankstyvųjų bandymų didžėjauti 1999-aisiais gaudžiant progressive house ritmams, pirmųjų pačio organizuotų vakarėlių 2001-aisiais siaučiant tribal karštinei, Deep Frequency komandos užuomazgų 2003-aisiais trankant “electro” žaibams iki šiuolaikinių “tech house” gilumų susiformavo savitas Sat grojamos muzikos stilius, apjungiantis energingų ir lengvoje prietemoje žaižaruojančių žanrų sintezę. Dėl šios įvairovės jam grojant šokių aikštelė tarsi išnešama į kaskart skirtingos energijos plotmes.

Šiek tiek vėliau po didžėjavimo pradžios prasidėjo ir kitas svarbus Sat etapas – vakarėlių organizavimas. Būtent pačio su kolegomis rengiami pogrindiniai šokiai įvairiuose klubuose, baruose bei neįprastose erdvėse tapo jo įkurtos komandos „Deep Frequency“ atsiradimo priežastimi, įprasminusia šį vardą ne tik kaip didžėjų trijulę, bet ir kaip kojų bei sveikatos negailinčių vakarėlių ženklą.

Pačių organizuotų bei kviestinių vakarėlių dėka Sat didžėjavimo žemėlapis išplito ne tik visoje Lietuvoje, bet ir Lenkijoje, Latvijoje, Jungtinėje Karalystėje. Bene dažniausiai Artur pastaruoju metu už didžėjaus pulto stoja gimtojoje Klaipėdoje esančiame klube “Kiwi”, tapusiame oficialia jo rezidencija .

Kadaise čia dar veikiant klubui „Global“, Sat kartu su kolegomis Uncle Roll ir Yakoff 2006-aisiais pradėjo renginių seriją „Music Colors“, sėkmingai gyvavusią ne vienerius metus ir davusia pradžią masyviems Deep Frequency reivams, pristačiusiems klubinės muzikos scenoje gerai žinomus lietuvius ir tokius užsienio didžėjus kaip Anthony Pappa, Shlomi Aber, Guy J, Phonique, Luke Dzierzek, Oliver Klein, Robert Babicz, Rob Mooney, James Talk, Alan Fitzpatrick ir t.t.

Šie vardai atspindi pusę skambesio, kuriam Sat negali atsispirti. Kitą pusę atstovauja tokie prodiuseriai kaip Stimming, Spektre, Steve Mac, Guy Gerber, Mark Romboy, Stephan Bodzin, Joris Voorn, Elke klejn, Oxia, Dr. Kucho, Jay Lumen, Mark Knight, Dusty Kid, Steve Lawrer, Ritchty Hawtin, Gui Borrato, Umec, Robert Babizc, Shlomi Aber, Oliver Hunteman, Oliver Moldan. Nemažą įtaką Sat mėgstamam garsui padarė ir leidyklos Bedrock, Get Physical, Kling Klong, Viva Music, Cocoon Records, Great Stuff, Systematic.

Panašu, jog greitu metu ir pačio Sat kūryba gali imti suktis kitų didžėjų topuose bei grotuvuose – pastaruoju metu jis nemažai laiko kartu su Deep Frequency kolegomis praleidžia įrašų studijoje, konstruodamas per tiek metų išsvajotą ir geriausiais vakarėlių momentais dėliotą nuosavą dinamitą šokių aikštelėms.

Teksto autorius: Tomas Savickis

Leave a Comment